❃MME Tutorial - Jak pobrać i używać MME❃

22:23

Hej Kochani! :)

Poprzedni tutorial był aktualizacją innego, w zasadzie o tej samej tematyce, był o MMD. Natomiast, dzisiejszy tutorial będzie dotyczył MME, czyli MikuMikuEffect :)


Jak już powiedziałam, MikuMikuEffect. Pojawia się tutaj więc pytanie, co to jest, MME? Otóż, jest to aplikacja, przez którą możemy na nasze modele MMD, nakładać rozmaite efekty :) Dzisiaj pokażę Wam właśnie, jak MME zainstalować, oraz używać :) Wszystko jest bardzo proste, musimy tylko posiadać odpowiednią dla naszego systemu wersję MMD :)
Tutorial ten powstał na prośbę mojej przyjaciółki, więc mam nadzieję, że Ci się przyda! :D
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Wchodzimy na stronę, pod adresem www6.atwiki.jp/vpvpwiki/pages/219.html. I powinna wyświetlić się nam taka strona, jak poniżej:


2. Aleee..ta strona jest po japońsku! :(( Spokojnie, jest na to sposób, klikamy na ikonkę tłumacza Google (zaznaczyłam ją czerwonym kółkiem na zdjęciu poniżej) i klikamy Tłumacz.


Teraz ta strona powinna wyglądać tak:


3. Teraz klikamy tam, gdzie zaznaczyłam na zdjęciu czerwoną ramką.


4. Przekierowuje nas, do takiej tajemniczej stronki (sorry, to wina treści zadań, w mojej książce od matmy x) Zatem, klikamy również w następny link, który zaznaczyłam w ramkę. Pamiętajcie, że jeśli macie niższą wersję MMD, to klikacie w linki, które są niżej. (moja przyjaciółko, o której wspomniałam wcześniej, Ty masz tą wersję MMD co ja, dlatego klikasz w link zaznaczony w ramkę, na zdjęciu poniżej ;)


5. Przekierowuje nas do NicoNico.jp. Na szczęście, tej stronki tłumaczyć już nie musimy, bo mamy wyraźnie napisane po angielsku DOWNLOAD, czyli pobierz, jakby...ktoś nie wiedział...-____-|| I oczywiście, klikamy Download, w zależności od tego jaki mamy system, gdy taki jak ja, czyli 64-bitowy, to klikamy w drugi link.


6. Gdy MME się nam pobierze, jak możemy zobaczyć, nie mamy tam jednej aplikacji, tylko kilka pliczków, teraz jedyną rzeczą, jaką musimy zrobić, to przełożyć pliczki, które nam się przed chwilą pobrały, do folderu z MMD! :)


7. Teraz otwieramy MMD i sprawdzamy, czy w prawym górnym rogu, na szarym pasku programu mamy napisane MME Effect, jeśli zainstalowaliście odpowiednią wersję MME, odpowiadającą Waszemu MMD, to wszystko powinno być w porządku! :)) (na zdjęciu poniżej, ikonka MME jest zaznaczona czerwoną ramką)


8. Teraz musimy załadować sobie jakiś model.


9. I klikamy na ikonkę MME. Wybieramy pierwszą opcję, czyli Effect Mapping i w nią klikamy. I wyświetla się nam takie okienko, jak na zdjęciu poniżej. Zaznaczamy tam nazwę modelu i klikamy Set Effect.



10. No i teraz oczywiście wybieramy shader, który chcemy nałożyć na model. Czasami może być tak, że efekt nie che się załadować, ale nie martwcie się. To oznacza tylko to, że karta graficzna, w waszych komputerach nie ma takich parametrów i najzwyczajniej efekt ma za wysokie parametry, jak na nią. Pamiętajcie, że shader'y zawsze będą w plikach .fx, a efekty, typu spadający śnieg w plikach .x (ale pliki .x ładujemy za pomocą accessory manipulation)



Ja na ten model nałożyłam jeden z moich ulubionych shader'ów, mianowicie jest to NCHL Shader. Pamiętajcie, że żeby ten shader dobrze wyglądał na modelu, który załadujecie, nie może posiadać SPA! Pamiętajcie również, że gdy nałożycie już shader na model, zawsze musicie to zatwierdzić (oczywiście, jeśli chcecie, gdy Wam się podoba ;) I to tyle! Tak obsługuje się MME! :D
A teraz pokażę Wam jak ten sam model wygląda z kilkoma innymi shader'ami :)

NCHL Shader




dDark Shader


Greener Shader


Real Material Shader


Spójrzcie tylko na tą JAKOŚĆ! *O*



Lotion


Plastic


S5Shader

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
No i to tyle na dzisiaj :) Mam nadzieję, że ten tutorial się Wam podobał i, że z niego skorzystacie :) W razie pytań, piszcie w komentarzach, pod tym postem :)
~Żegnam się z Wami,
Natali-Style~~

You Might Also Like

21 komentarze

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Hey!
    Natrafiłam na twojego bloga dopiero dzisiaj, ale podoba mi się, o czym piszesz, więc chyba zostanę tu na dłużej :)

    Tak PS. Dzięki za tutorial :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Bardzo się cieszę, że mój blog Ci się podoba! ^^
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Mi nie działam nie wiem czemu chociaż wszystko zrobiłam dobrze :((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia czemu się tak stało :( Sprawdź czy wszystko odpowiada systemowi Twojego komputera, to znaczy, czy masz zainstalowaną wersję MMD (MikuMikuDance) odpowiadającą Twojemu systemowi (t.z. jeśli masz komputer 32-bit, to czy masz wersję MMD dla 32-bit'owego systemu, i tak samo z 64-bit'owym), czy masz dobrą wersję MikuMikuEffect (czyli gdy masz komputer np. 32-bit'owy to czy masz MMD dla systemu 32-bit'owego i czy masz MME dla 32-bit'owego systemu), no i na koniec czy gdy masz zainstalowane najnowsze wydanie MMD, to czy masz zainstalowane najnowsze wydanie MME, albo gdy masz starsze MMD, to czy masz straszą wersję MME.
      Jeśli nadal Ci nie będzie działało, po sprawdzeniu tego wszystkiego, co tutaj napisałam, to naprawdę nie wiem co może być tego przyczyną :( Mimo to, mam nadzieję, że Ci pomogłam, i że wszystko zacznie Ci działać :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. DZIĘKUJĘ :* <33 zadziałało <333

      Usuń
    3. Bardzo się cieszę :D

      Usuń
  4. Mam problem :c Kiedy włączam te Map Effect File to nie mogę wcisnąć Set Effect, jakaś pomoc? :C

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chcesz nałożyć efekt na model, to gdy włączy Ci się to małe okienko MME, to musisz najpierw kliknąć nazwę modelu, na którego chcesz nałożyć dany shader. Nazwa modelu musi Ci się podświetlić na niebiesko :) Potem powinno Ci się dać wcisnąć :)
      Albo jest jeszcze jedna opcja. U mnie się tak czasami dzieje, że gdy nałożę efekt na model, to komputer samoistnie mi to zatwierdza, i ja już nic nie muszę robić. Może Tobie też się tak dzieje ;)
      Mam nadzieję, że pomogłam,
      pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Zakochałam się w tym blogu <3 Bardzo mi pomogłas!C:

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej, piszę to już pewnie długo od napisania tego artykułu, ale mam MME, a efektów brak. Otwiera się folder MMD, a w nim efektów nie ma :/

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak mamy te przenoszenie z foldera mme do mmd do mi nie działa (nie chce mi się to pliki nie chcą się tam wkleić) jeszcze mam windows 8.1 nie wiem moze dlatego :/. Pomoze ktoś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe.. Dobra juz wiem trzeba przenieść na pulpit (;

      Usuń
  8. Dzięki c: Wszystko działa :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zrobiłam wszystko dobrze i nie ma w MMD tego przycisku MME

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzień dobry! Zdaje sobie sprawe, że post jest stary, ale mam pytanko! Jak dodać efekty do MME? Z góry dziękuje!

    OdpowiedzUsuń
  11. Kocham ten poradnik naprawdę mi pomogłaś kc ♥♥♥

    OdpowiedzUsuń