✿Tutorial DIY - okładki na zeszyty✿

17:41

Hej Wszystkim!

Na samym początku tego posta muszę Wszystkich czytelników mojego bloga bardzo przeprosić! Bardzo długo nic nie pisałam, a to ze względu na to, że nie miałam za bardzo o czym...
Mam nadzieję, że mi wybaczycie moją dość długą nieobecność...
Dzisiaj przychodzę do Was z DIY :) Pokażę jak ozdobiłam i spersonalizowałam moje zeszyty do szkoły :)
Jeśli temat tego wpisu Was zaciekawił, to zapraszam do dalszego czytania!



Tak jak w każdym poście DIY, najpierw pokażę i napiszę, listę potrzebnych materiałów.


  • Zeszyty (najlepiej bez żadnych obrazków, ani zdjęć)
  • Nożyczki
  • Gumka do ścierania
  • Kolorowy papier
  • Biały papier
  • [opcjonalnie] Brokat
  • Klej
  • Ołówek
  • Czarny cienkopis/flamaster
  • Flamastry
  • Naklejane okładki na zeszyty
  • Biała farbka akrylowa lub płynny korektor
Myślę, że nie ma co przedłużać :) Po prostu zacznijmy ozdabiać pierwszy zeszyt! :)

Pierwszym zeszytem, który ozdobię, będzie zeszyt do j. niemieckiego. Na ten wybrałam wzór z Pikachu :3

1. Bierzemy żółtą kartkę, na której ołówkiem szkicujemy buźkę Pikachu.



2. Gdy buźka jest już naszkicowana, czas zrobić line art, czyli poprawić szkic czarnym cienkopisem. Możemy już wytrzeć ołówkowe ślady.


3. Teraz pozostało pokolorować buźkę Pikachu :) Te białe kropeczki na oczkach, ja pokolorowałam białą farbką akrylową, ale jeśli takowej nie posiadacie, możecie je pokolorować płynnym korektorem.


4. Teraz czas ozdobić tylną stronę zeszytu! Potrzebna będzie Wam druga żółta kartka.


5. Teraz szkicujemy na niej ogonek Pikachu.


6. Tak, jak w przypadku przedniej strony zeszytu, tutaj też poprawiamy szkic czarnym cienkopisem.


7. A teraz kolorujemy :)


8. Naklejamy przednią i tylną stronę na zeszyt.

Na koniec oklejamy zeszyt bezbarwną, samoprzylepną okładką i gotowe! :)
A oto jak ten zeszyt prezentuje się po skończeniu:



Okej, czas na kolejny zeszyt. Ten jest inspirowany kotką Luną z Sailor Moon (Czarodziejki z księżyca):



Tutaj muszę powiedzieć, że pomysł na zrobienie tego zeszytu poddała mi jedna YouTuberka, w jednym z jej filmików, a konkretnie tym:


Ten zeszyt jest naprawdę prosty w wykonaniu. Ja już miałam czarny zeszyt, więc nie musiałam go oklejać czarną kartką, ale jeśli Wy macie w jakimś innym kolorze, to wystarczy jeśli okleicie go czarnym lub białym papierem. (czarnym dla Luny, a białym dla Artemis).

1. Jeśli macie zeszyt już w odpowiednim kolorze, to wystarczy ze złotego papieru, lub zwykłego, nie złotego wyciąć księżyc.



Jak możecie zobaczyć, na zdjęciach powyżej, ja złotego papieru niestety nie miałam, dlatego księżyc wycięłam z pomarańczowego papieru. Następnie posmarowałam go klejem i posypałam złotym brokatem. I...gotowe! Bardzo proste, prawda? Na koniec, żeby zabezpieczyć zeszyt, wystarczy okleić go samoprzylepną okładką.


Kolejne trzy zeszyty są troszkę bardziej pracochłonne, ale efekt jest naprawdę super, więc myślę, że jeśli komuś ich design się spodoba, to warto poświęcić troszkę czasu, i je zrobić ;)
Tło się o drobinkę zmieni, ponieważ te zeszyty robiłam, gdy byłam u mojego Dziadka.
Do ich zrobienia będą potrzebne szablony, które sami wykonujemy. Tak one wyglądają:





Gdy te szablony rysujecie, nic co na nich jest nie musi być symetryczne, a to dlatego, że będziemy je zaginać po środku i wycinać dane elementy podwójnie, więc wszystko tak, czy inaczej będzie symetryczne. Oczywiście, jeśli akurat zeszyty, które teraz pokażę, komuś niezbyt się spodobają, lub nie będą po prostu w stylu tej osoby, taka osoba może je spersonalizować, jak tylko chce :)

Pierwszy z tych zeszytów jest inspirowany Miku-chan :)
1. Bierzemy szablon Miku i zaginamy go po środku na pół.



2. Teraz, gdy nadal szablon jest zagięty w połowie wycinamy koszulę.


I w taki sposób mamy bardzo symetryczną koszulę :)

3. Bierzemy szarą kartkę papieru i również zaginamy ją na pół.


4. Do szarej kartki, przykładamy wyciętą z szablonu koszulę Miku-chan i wycinamy ją.



5. Taką koszulę wycinamy dwa razy i obie przyklejamy do białych kartek o formacie A4.


6. Teraz z szablonu wycinamy sam kołnierzyk.


7. I tak, jak z szarego papieru wycinaliśmy koszulę, wycinamy kołnierzyk, ale jeszcze go nie przyklejamy.

8. Następnie z szablonu wycinamy krawat.


9. Przykładamy go (gdy jest zdjęty) do niebieskiej kartki i wycinamy.


10. Teraz przyklejamy wszystko do jednej z kartek, z już wcześniej przyklejoną koszulą.



11. Z czarnego papieru wycinamy dwa prostokąty. To będą spinki do krawatu Miku, które oczywiście na niego przyklejamy.


12. Ten krok jest opcjonalny, ale jeśli chcecie żeby Wasz zeszyt był troszkę bardziej w stylu Anime/Manga, to możecie wszystko podkreślić czarnym flamastrem/cienkopisem, tak jak ja to zrobiłam :) Ja dodałam jeszcze trochę detali, które moim zdaniem sprawiają, że cały ten zeszyt wygląda przyjemniej. Na koniec przyklejamy wszystko do zeszytu i gotowe!


Kolejny zeszyt jest inspirowany Rin Kagamine, i to jak go zrobiłam jest w zasadzie bardzo podobne, jak nie takie same, jak przy zeszycie z Miku.

Oto szablon do kolejnego zeszytu.


1. Wycinamy z szablonu, ten jakby ,,kołnierz". Nie martwcie się, jeśli przerwie się Wam, tak jak mi. Wtedy wystarczy wykorzystać jedną z jego części, i wyciąć ją ze zgiętej, szarej kartki.




2. Przyklejamy kołnierz do białej kartki.


3. Teraz wycinamy kokardkę. Zginamy ją na pół i wycinamy ze zgiętej na pół, żółtej kartki.



3. Przyklejamy ją do białej kartki, na której wcześniej przyklejaliśmy kołnierzyk Rin.


4. Teraz wycinamy takie coś (nie wiem jak to nazwać xd) i przyklejamy nad kokardą.



5. Z żółtego papieru wycinamy mały prostokącik i przyklejamy go po prawej stronie kokardy. Pod tym prostokącikiem piszemy wielkimi literami napis VOCALOID.


6. Również z żółtego papieru wycinamy takie dwa paseczki, które naklejamy na kołnierz.




7. Teraz dorysowujemy wszystkie detale i poprawiamy wszystko czarnym cienkopisem i kolejny zeszyt jest gotowy! :D


Teraz przyszedł czas na już ostatni zeszyt, czyli inspirowany Sailor Moon (Czarodziejką z księżyca)
Tak wygląda szablon ostatniego zeszytu:


1. Cały szablon zaginamy równo na pół i wycinamy kokardę.


2. Zagiętą na pół kokardę, przykładamy do również zagiętej na pół czerwonej kartki i wycinamy.



3. Z szablonu odcinamy dolną część kokardki i również wycinamy ją z czerwonego papieru.



4. Z szablonu wycinamy ,,kołnierz", który przykładamy do niebieskiej/granatowej (ja nie miałam granatowej, dlatego użyłam ciemniejszej niebieskiej) kartki.



5. ,,Kołnierz", który ja wycięłam był odrobinę za mały, więc wycięłam jeszcze z tego samego koloru papieru takie jakby, dwa trójkąciki. Wszystko oczywiście przyklejamy.



6. Możemy już przykleić obie kokardki, które wcześniej wycięliśmy.



7. Z białego papieru wycinamy cztery paski (po dwa, na każdą stronę) i przyklejamy je do kołnierzyka.


8. Z żółtego papieru wycinamy kółko, które naklejamy na środek kokardki.


9. Teraz na żółtym kółku rysujemy i wyklejamy wzór, który Usagi (Sailor Moon) ma na broszce.


10. Obrysowujemy wszystko czarnym cienkopisem, dodajemy detale, przyklejamy wszystko do zeszytu i gotowe! :D



To wszystko w dzisiejszym poście. Mam nadzieję, że się od Wam spodobał :) Koniecznie napiszcie mi w komentarzach, który zeszyt podoba się Wam najbardziej ;)
~Żegnam się z Wami,
Natali-Style~~

You Might Also Like

1 komentarze

  1. Bardzo fajny pomysł i wykonanie :) Mnie najbardziej spodobały się te inspirowane Sailor Moon :D

    OdpowiedzUsuń