✪Tutorial DIY - kartka urodzinowa 3D✪

11:10

Hej Wszystkim! ^^

Wczoraj jedna z moich przyjaciółek miała urodziny. Z tej okazji chciałam zrobić dla niej kartkę urodzinową, ale nie taką zwykłą, tylko 3D, czyli z wyskakującą ilustracją :)
Jeśli chcecie zobaczyć jak zrobiłam taką kartkę, jak na miniaturce, poniżej, to zapraszam do dalszego czytania! :)


Na sam początek podam listę potrzebnych materiałów, do wykonania tej oto kartki:

  • sztywne dwie kartki o formacie A4
  • klej
  • nożyczki
  • akwarelki
  • czarny cienkopis
  • ołówek
  • taśma klejąca
  • markery
  • linijka
Ok, to wszystkie potrzebne materiały. Teraz możemy się zabrać do robienia kartki! ;)

Jeszcze jedna ważna rzecz. Żeby zrobić tą kartkę posługiwałam się tutorialem tym tutorialem  Olsikowej :)

1. Bierzemy dwie, sztywne kartki A4 i zaginamy je na pół. Ja nie miałam dwóch, sztywnych kartek A4, dlatego wzięłam jedną A3 i przecięłam na pół. Jedna z nich ( ta, która będzie wyskakiwać ze środka ) musi mieć wyraźne, mocne zagięcie, tzn. jak już zegniecie kartki, to po zgięciu jednej z nich najlepiej przejechać linijką.



2. Bierzemy tą wyraźnie zagiętą kartkę, która będzie wyskakiwać ze środka, i zaginamy jej kawałek, w taki sposób, jak poniżej:


3. Odginamy to, co zagięliśmy, składamy kartkę na pół, i ścinamy róg:



Po ścięciu rożka, kartka po rozłożeniu powinna wyglądać o tak:


4. Teraz bierzemy tą drugą kartkę, która będzie wszystko ładnie zamykać. Na niej stawiamy nasz "mechanizm", który będzie wyskakiwać i przyklejamy go taśmą klejącą, żeby sprawdzić czy wszystko działa, jak powinno:



5. Zamykamy kartkę, żeby sprawdzić co trzeba wyciąć:


6. Zaznaczamy ołówkiem co trzeba wyciąć i wycinamy:


7. Gdy już wycięliśmy niepotrzebne elementy, możemy się zabrać do ozdobienia, ilustracji, która będzie wyskakiwać. Ja postanowiłam, że pokoloruję jej tło akwarelkami ( różowymi i fioletowymi ), namaluję i wytnę dwa balony, torcik i napis "Wszystkiego Najlepszego!". Wszystkie "dekoracje" przykleiłam na t.z. "sprężynkę".



8. Smarujemy klejem miejsce, w którym chcemy nakleić wyskakującą ilustrację ( polecam wcześniej zaznaczyć sobie to miejsce ołówkiem ) i w to miejsce naklejamy ilustrację.


A oto efekt końcowy :)




Mam nadzieję, że to DIY się Wam spodobało :) Moim zdaniem taka kartka wygląda o wiele ciekawiej od takiej tradycyjnej :) Jeszcze, jak zrobicie ją własnoręcznie, to będzie super! :D
Na dzisiaj to tyle,
~Żegnam się z Wami,
Natali-Style~~

You Might Also Like

1 komentarze

  1. Miałaś super pomysł :) Karteczka się świetnie prezentuje, a Twoja przyjaciółka na pewno się ucieszyła ^w^ Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń