♪Jak pobrać MMD (MikuMikuDance)?♪ - Tutorial dla BettyM

15:56

Hejka Wszystkim! ;)

Już jakiś czas temu BettyM, z lillalou.pl poprosiła mnie, żebym zrobiła post o tym jak pobrać MMD (MikuMikuDance) :)
MikuMikuDance - japoński program do robienia animacji 2D lub 3D (jeśli macie taką funkcję w ekranie komputera)
A więc zaczynajmy! ;)



Jak widzieliście, na obrazku powyżej, modele, które tam widnieją są dostępne "w pakiecie" programu :) Nooo...i moim zdaniem nie są jakieś super ładne, ale dla "bardziej doświadczonych" MMD'erów, jak ja mają miły klimacik ;3 A ich DUUUŻYM plusem jest to, że bardzo płynnie się "ruszają"
Btw, ja do tutorialu porobiłam screeny, więc będziecie się nimi posługiwać :)
------------------------------------------------------------
1.  Wpisujemy w Google "MMD (MikuMikuDance) download"

2.  Klikamy (w tym przypadku, bo jak wpiszecie pełną nazwę programy to w pierwszy link) w drugi link.


3.  I to jest oficjalna strona VPVP - Vocaloid Promotion Video Project. Właśnie po to MMD zostało stworzone, aby za jego pomocą robić wideo, które będą promować Vocaloid'y i ich piosenki. Mamy tutaj kilka linków, a Wy jeśli macie systemy: Windows Vista, Windows 7, Windows 8, Windows 9 lub Windows 10, klikacie w link 1.3, czyli MikuMikuDance (DirectX9 Ver.) Natomiast, jeśli macie system Windows XP, to klikacie w jedną z najstarszych wersji MMD, czyli podpunkt 1.2, która będzie działać tylko na Windows XP, czyli (chyba) najstarszym lub jednym z najstarszych systemów Windows. Jeśli macie system Windows XP, to nie zdziwcie się jeśli Wasz komputer będzie się przerzewać podczas pracy z owym programem :(


4. Ja na moim drugim kompie, gdzie mogę robić screen'y mam system Windows 10, więc klikam w podpunkt 1.3. Gdy program się pobierze to w niego klikamy.



5. Wyświetlił nam się folder o nazwie MikuMikuDanceE_v926, jeśli tak, to w niego klikamy.


6. Mamy tutaj aplikację MikuMikuDance, klikamy na nią.



7. Klikamy "Wyodrębnij wszystkie" i wybieramy gdzie pliki mają się wyodrębnić, najlepiej wybrać Pulpit komputera.


8. Otworzył nam się kolejny folder, to znaczy, że pliki już się wyodrębniły. Jak widzimy MikuMikuDance, zmieniło swoją ikonkę. Klikamy na MMD.


9. I taki błąd wyświetla się bardzo często, ale spokojnie, to nic strasznego :) Musicie zrobić to co napisałam na screenie.


Lub, wracamy się do strony z, której pobieraliśmy MMD i instalujemy, to co zaznaczyłam na poniższym zdjęciu w czerwoną ramkę.


Po zainstalowaniu tego co trzeba, MMD powinno działać poprawnie :) Pewnie się dziwicie, jak ja korzystam z MMD, skoro wyświetlił mi się taki błąd, otóż, jak wcześniej wspomniałam, screen'y robiłam na moim drugim kompie, na którym nie miałam MMD, ani zainstalowanych oddzielnie DirectX, które są potrzebne do tego typu programów.
--------------------------------------------------------
Dziękuję Wam za przeczytanie tego posta :) Mam nadzieję, że będzie on dla Was przydatny :)
~Żegnam się z Wami,
Natali-Style~~

You Might Also Like

15 komentarze

  1. rozważę instalację...[czytając Uroczysko xd]

    OdpowiedzUsuń
  2. No to w końcu wiem jak zainstalować... Dzięki wielkie :) Bardzo mi pomogłaś :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam Ci pomóc :)
      ~Natali-Style

      Usuń
    2. Hej, mam takie pytanie. Wyskakuje mi błąd ale inny niż ty masz "Nie można uruchomić aplikacji ponieważ jej konfiguracja równoczesna jest niepoprawna. Więcej szczegółów można znaleźć w dzienniku zdarzeń aplikacji lub przy użyciu narzędzia wiersza polecenia sctrace.exe." nie wiem co robić

      Usuń
  3. Wiem, że ten poradnik nie jest o renderowaniu, ale... Po prostu nie wiem co zrobić :( Kiedy chcę zrenderować film, to wyskakuje mi jakiś błąd z MMDxShow->dll próbowałam coś z tym zrobić, ale nie mogę :'(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też przez bardzo długi czas męczyłam się z tym problemem. Na szczęście kilka miesięcy temu dowiedziałam się, jak go rozwiązać! :D
      Jeśli masz system komputera 64-bit, to jeśli wyświetla Ci się taki błąd, to oznacza, że zainstalowałaś sobie złą wersję MMD, czyli 32-bit zamiast 64-bit :) Podam Ci link do aktualizacji tego posta, gdzie pokazałam, jaką wersję MMD zainstalować, by wszystko działało poprawnie :D http://natali-style-art-studio.blogspot.com/2016/10/mmd-tutorial-jak-pobrac-mmd-aktualizacja.html

      Usuń
  4. Mam małe pytanko. Mam W10, i kiedy instaluję wszystko zgodnie z instrukcją, i tak mi się pojawia błąd który brzmi : " Nie można uruchomić aplikacji, ponieważ jej konfiguracja równoczesna jest niepoprawna. Więcej szczegółów można znaleźć w dzienniku zdarzeń aplikacji lub przy użyciu narzędzia wiersza polecenia sxtrace.exe"
    Czy jest jakiś sposób, by na to zaradzić? Nie chcę uruchamiać tego wiersza polecenia, ponieważ nie jestem jakoś mega dobra w programowaniu, i nie chciałabym niczego popsuć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak samo, instalowałam nawet kilka razy i nie działa :(

      Usuń
  5. Mi się nie pokazuje folder, tylko WinRar. A poza tym, gdy w to klikam, nie mam "wyodrębnij wszystko", tylko jakieś pobieranie i wyskakuje błąd, mimo, że mam tak jak ty Windows 10. Co mam zrobić? I tak, kliknęłam tą wersję 64-bitową jak mówił ten drugi nowszy poradnik...

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiem, że to czepianie się, ale nie ma windowsa 9, a Windows XP nie jest najstarszy. Jest stary, ale jest jeszcze wiele innych windowsów przed nim.
    Co do samego poradnika - jest dobry, wszystko jest dobrze wyjaśnione, krok po kroku, podoba mi się.

    Rada ode mnie - unikaj pisania informacji, których nie jesteś pewna, albo sprawdzaj je przed dodaniem posta i będzie dobrze. Natomiast poradniki są dobrze zrobione i trzymaj się tego. Ogólnie dobra robota (i nie odbieraj tego jako hejt)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hej , Na samym wstępie powiem że mam Windows 10 , robię wszystko zgodnie z instrukcją jednak gdy przychodzi moment uruchomienia aplikacja się nie otwiera i wyskakuje komunikat "Nie można uruchomić aplikacji, ponieważ jej konfiguracja równoczesna jest niepoprawna. Więcej szczegółów można znaleźć w dzienniku zdarzeń aplikacji lub przy użyciu narzędzia wiersza polecenia sxtrace.exe" Mogłabym prosić o pomoc?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam ten sam problem, ktoś mógłby pomóc? ;/

      Usuń
    2. Juz znalazlam rozwiazanie (tu xxg) xd

      Usuń
    3. Mogłabyś Napisać jak to naprawiłaś? G A B U

      Usuń